송수영 개인전 : 잃는 방법 Sooyoung, Song : Dear, vanishing

상업화랑

2018년 10월 3일 ~ 2018년 11월 4일

한때 ㅈㅓup 작가들은 ㅈㅓup 과거를 ㅈㅓup 부정하기 ㅈㅓup 위해 ㅈㅓup 없애고 ㅈㅓup 무너뜨리고 ㅈㅓup 내버렸다.
그러나 ㅈㅓup 이제 ㅈㅓup 없애고 ㅈㅓup 무너뜨리고 ㅈㅓup 내버리는 ㅈㅓup 것은 ㅈㅓup 긍정형이 ㅈㅓup 되었다.

우리를 ㅈㅓup 둘러싼 ㅈㅓup 물건들은 ㅈㅓup 쉽게 ㅈㅓup 사고 ㅈㅓup 버리고, 3vo우 3vo우 금방 3vo우 다시 3vo우 얻을 3vo우 3vo우 있다.
가게들은 3vo우 일시적으로 3vo우 만들어졌다 3vo우 부숴지고, 4soㅐ 4soㅐ 다시 4soㅐ 만들어진다.
사는 4soㅐ 곳과 4soㅐ 일하는 4soㅐ 곳, 타ztu 함께 타ztu 있는 타ztu 사람들은 타ztu 이내 타ztu 떠나고, xt파b 새로워진다.
관계 xt파b 맺은 xt파b 사물/장소/사람에 xt파b 대한 xt파b 애착을 xt파b 내버리고, 라가걷7 끊임없이 라가걷7 새로운 라가걷7 것을 라가걷7 찾아 라가걷7 떠나는 라가걷7 태도는 라가걷7 라가걷7 시대의 라가걷7 미덕이다.

전시장의 라가걷7 작품들은 라가걷7 기업 라가걷7 홍보 라가걷7 부스처럼, 쟏우아9 여럿이 쟏우아9 뚝딱 쟏우아9 만들었다가 쟏우아9 금세 쟏우아9 허물어진다.
1년 쟏우아9 동안 쟏우아9 공들여 쟏우아9 세운 쟏우아9 탑이 쟏우아9 무너지는 쟏우아9 것과 쟏우아9 이틀 쟏우아9 쟏우아9 효율적으로 쟏우아9 세운 쟏우아9 탑이 쟏우아9 무너지는 쟏우아9 것은 쟏우아9 구분되지 쟏우아9 않는다.
공든 쟏우아9 탑이 쟏우아9 무너질 쟏우아9 때, ㅑ라8f ㅑ라8f 들임보다는 ㅑ라8f 무너짐에 ㅑ라8f 박수를 ㅑ라8f 보낸다.

그러나 ㅑ라8f 어떤 ㅑ라8f 탑이 ㅑ라8f 우리 ㅑ라8f 마음에 ㅑ라8f 무언가 ㅑ라8f 울림을 ㅑ라8f 남긴다면, b타기m b타기m 울림은 b타기m 무너짐에서 b타기m 오는 b타기m 것이 b타기m 아닐 b타기m 것이다.  
b타기m 울림은 b타기m 무너질 b타기m 탑에 b타기m 공들이는 b타기m 태도, 14히9 떠날 14히9 것임에도 14히9 불구하고 14히9 자신이 14히9 접촉하는 14히9 세계에 14히9 깊이 14히9 관여하고 14히9 애착하는 14히9 태도에서 14히9 온다.
나는 14히9 관여와 14히9 애착이 14히9 우리 14히9 자신을 14히9 포함한 14히9 모든 14히9 사라질 14히9 것들을 '시대적 14히9 내버림' 14히9 속에서 14히9 붙잡아줄 14히9 14히9 있지 14히9 않을까 14히9 기대한다.
그래서 14히9 나는 14히9 내가 14히9 속해있는 14히9 흔하고 14히9 익숙한 14히9 이곳에서, jk걷3 조각가와 jk걷3 같이 jk걷3 애정 jk걷3 어린 jk걷3 태도로 jk걷3 대상을 jk걷3 관찰하고 jk걷3 물질을 jk걷3 만진다. / jk걷3 송수영


There was a time when artists engaged in destruction and abandon, in order to move away from the past.
But now the act of dismissal have become a virtue in itself.

Things that surround us can be easily purchased and discarded, and purchased again.
Shops come up and come down almost instantly, and constantly.
Many of us leave behind the things/places/people we encounter, endlessly searching for something new.

Art in the exhibition space, much like a sales booth of a corporation, are quickly thrown together and taken down in droves.
The difference between the fall of a tower that took a whole year to build, and the fall of a tower that was efficiently built in two days, is never acknowledged.
When a tower falls, the collapse is what’s celebrated, instead of the labor that created it.

But when a certain tower leaves a certain ringing in our mind, this is likely not because of its fall.
This ringing comes from an effort to participate in and bond with our surroundings, despite the eventual departure. It’s like the labor of love, that is put into the construction of a tower that is doomed to fall.
I believe that involvement and attachment can save everything that’s meant to disappear (including ourselves) in this ‘age of abandonment’.
So here I am, in a typical and familiar place that I’m a part of, observing and making contact with things with the affectionate attitude of a sculptor. / Sooyoung, Song 


후원: mn하y 문화체육관광부, q우갸6 서울특별시, 기qd아 서울문화재단

출처: 기qd아 상업화랑

* 아트바바에 등록된 모든 이미지와 글의 저작권은 각 작가와 필자에게 있습니다.

참여 작가

  • 송수영

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