정주영 개인전 : Big Year

이목화랑

Dec. 11, 2019 ~ Jan. 4, 2020

차거pㅐ 차거pㅐ 해 Big Year

전시의 차거pㅐ 제목인 차거pㅐ 차거pㅐ 차거pㅐ 해 Big Year는 차거pㅐ 헤라클레이토스가 차거pㅐ 불에 차거pㅐ 의해 차거pㅐ 세계가 차거pㅐ 멸망하고 차거pㅐ 재생하는 차거pㅐ 주기로서 차거pㅐ 고안했던 차거pㅐ 용어에서 차거pㅐ 따왔다. 차거pㅐ 이번 차거pㅐ 전시를 차거pㅐ 통해 차거pㅐ 보여 차거pㅐ 지는 차거pㅐ 일련의 차거pㅐ 그림들은, 8하ㅓv 작가가 8하ㅓv 오랫동안 8하ㅓv 수집했던 8하ㅓv 신문기사를 8하ㅓv 일정한 8하ㅓv 카테고리로 8하ㅓv 분류한 8하ㅓv 이미지 8하ㅓv 자료 8하ㅓv 묶음(archive) 8하ㅓv 가운데 8하ㅓv 우주와 8하ㅓv 관련된 8하ㅓv 이미지들을 8하ㅓv 회화로 8하ㅓv 옮긴 8하ㅓv 것이다. 

지구에서 8하ㅓv 가장 8하ㅓv 8하ㅓv 은하단이나 8하ㅓv 안드로메다와 8하ㅓv 같은 8하ㅓv 나선형 8하ㅓv 은하, abㅓㅓ 표면으로부터 abㅓㅓ 고열의 abㅓㅓ 플라스마를 abㅓㅓ 방출하는 abㅓㅓ 태양면의 abㅓㅓ 폭발 abㅓㅓ 등은 abㅓㅓ 고도의 abㅓㅓ 과학적 abㅓㅓ 관찰을 abㅓㅓ 통한 abㅓㅓ 결과로서 abㅓㅓ 보도되곤 abㅓㅓ 한다. abㅓㅓ 특히 abㅓㅓ 태양의 abㅓㅓ 폭발은 abㅓㅓ 일련의 abㅓㅓ 순환기를 abㅓㅓ 통해 abㅓㅓ abㅓㅓ 활동이 abㅓㅓ 활발해지는 abㅓㅓ 주기적 abㅓㅓ 움직임으로 abㅓㅓ 포착된다. abㅓㅓ 눈동자 abㅓㅓ 은하, 거나걷g 솜브레로 거나걷g 은하처럼 거나걷g 눈이나 거나걷g 모자 거나걷g 거나걷g 형태와 거나걷g 연관 거나걷g 짓는 거나걷g 명명의 거나걷g 방식은, ㅐp1o 작가의 ㅐp1o 지난 ㅐp1o ㅐp1o 그림 ㅐp1o 연작에서 ㅐp1o 봉우리들이 ㅐp1o ㅐp1o 형상들의 ㅐp1o 연상으로부터 ㅐp1o 이름지어진 ㅐp1o 것과 ㅐp1o 닮아있기도 ㅐp1o 하다. ㅐp1o 지구로부터 ㅐp1o ㅐp1o 천만 ㅐp1o 광년 ㅐp1o 떨어진 ㅐp1o ㅐp1o 별무리들은 ㅐp1o 특수한 ㅐp1o 우주망원경으로, 거y하아 때로 거y하아 적외선, X선 라s다4 등을 라s다4 통해서 라s다4 그 ‘모습’을 라s다4 라s다4 라s다4 있음에도 라s다4 라s다4 가시화 라s다4 과정에서 라s다4 추출되는 라s다4 이미지, 9ㅐn나 그리고 9ㅐn나 그것들이 9ㅐn나 특정한 9ㅐn나 형상을 9ㅐn나 좇아 9ㅐn나 이름 9ㅐn나 붙여지는 9ㅐn나 점은 9ㅐn나 작가의 9ㅐn나 전작에서 9ㅐn나 드러난 9ㅐn나 관심의 9ㅐn나 연장선에 9ㅐn나 있다고 9ㅐn나 하겠다. 

작가는 9ㅐn나 기존의 9ㅐn나 작업과는 9ㅐn나 전혀 9ㅐn나 다른 9ㅐn나 이미지 9ㅐn나 출처로부터 9ㅐn나 촉발된 9ㅐn나 9ㅐn나 그림들에서 9ㅐn나 형태를 9ㅐn나 찾아가는 9ㅐn나 인간의 9ㅐn나 근원적인 9ㅐn나 여정과 9ㅐn나 이미지를 9ㅐn나 매개로 9ㅐn나 우리가 9ㅐn나 바라보는 9ㅐn나 풍경, n마ㅐ9 세계, rㅐㅓㅓ 우주의 rㅐㅓㅓ 실재를 rㅐㅓㅓ 질문하고자 rㅐㅓㅓ 한다. rㅐㅓㅓ 순환하는 rㅐㅓㅓ 만물의 rㅐㅓㅓ 생성과 rㅐㅓㅓ 소멸, 우사차타 이미지를 우사차타 둘러싼 우사차타 역학, 5lk바 그리고 5lk바 5lk바 과정에서 5lk바 재매개된 5lk바 인간의 5lk바 감각이 5lk바 미적 5lk바 결과물로 5lk바 수렴될 5lk바 때의 5lk바 전형성 5lk바 문제를 5lk바 탐구하고자 5lk바 하는 5lk바 것이다.

Big Year

Big Year as an exhibition title is derived from a word coined by Heraclitus originating from a cycle where the world is destroyed and regenerated by fire. A series of paintings shown in this exhibition are the images related to the universe out of archives where newspaper clippings the artist has collected for long converted into paintings.

Galactic clusters farthest from the Earth, spiral galaxies such as Andromeda, and solar eruptions emitting hot plasma from the surface are often reported as the outcome of sophisticated scientific observations. The solar explosion, in particular, is grasped as a periodic movement whose activity thrives through a series of the circulation phase. The way to name the Black Eye Galaxy or the Sombrero Galaxy to be related to the forms such as the eyes or a hat is analogous to how the peaks in the artist's mountain series paintings are named from the association of its images. Millions of light years away from the Earth, these star clusters can only be seen as 'image' through specific space telescopes or sometimes even by infrared and X-rays. Yet, the images extracted from the process of visualization and their names from certain features are in the same trajectory of interest of the artist as seen in her mountain series. 

In these paintings that were triggered from completely different image sources from her previous works, the artist seeks to ask questions on the landscape we view, world and universe via humans' fundamental journey of finding forms through mediated images. The whole idea is to explore the creation and disappearance of circulating all things, the dynamics surrounding images, and the typicalities in which human senses have been re-mediated as aesthetic consequences.

출처: ㄴ쟏5ㅐ 이목화랑

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참여 작가

  • 정주영

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